Oficiální stránky distributora GERnétic pro ČR a SR

Rozhovor s kosmetičkou GERnétic Ilonou Bažíkovou

12.08.2015

"Dobrý pocit z pozitivních změn"

Mám ráda ženy, kterým se daří, mají pro něco vášeň, někam se posunují. Vážím si toho, co umí, kým jsou, jak pracují. Příjemné popovídání plné inspirace, nadšení, silné motivace, zkušeností, tak by se dalo ve stručnosti popsat setkání s paní Ilonou Bažíkovou, kosmetičkou z Nového Boru, která se značkou GERnétic spolupracuje již řadu let.
news photo
Proč jste se rozhodla pro GERnétic? Líbil se mi přístup této kosmetiky k celostní péči. Jsem původně zdravotní sestra a díky tomu i v kontaktu s lékaři, kteří pracují v oblasti homeopatie a čínské medicíny. To mě s GERnétic spojuje. Na Základní dvoudenní seminář jsem se přihlásila v roce 2002, bylo to v době, kdy byly v Praze povodně. Proto kromě mě na seminář nikdo nedorazil. Paní Kimlová se mi tak mohla velmi intenzivně věnovat. Nadchnul mě její výklad a odborné znalosti, které jsem vyžadovala a cíleně jsem se na ně ptala. GERnétic je pro mě dodnes paní Kimlová. Díky ní s touto kosmetikou pracuji. Pochopila jste filozofii GERnétic a věříte jí… GERnétic je skládačka, je to o tom „si hrát“, vzdělávat se, vymýšlet to nejlepší pro klientky. To co dělám, je odrazem toho, v co věřím, to je celý základ. Zkouším i jiné věci, protože klientky to chtějí. Mají právo na výběr a na to, aby jim někdo alespoň trochu odborně vysvětlil i něco jiného. Absolvuji řadu kurzů, kde se seznamuji s jiným přístupem, různými technikami masáží a pokaždé si něco „vyzobnu“, co pak zapasuji do svých ošetření GERnétic v salonu. Když pracujete dlouhodobě s touto kosmetikou, je podle mě důležité neroztříštit se mezi více značek. Doporučujete tedy práci v salonu jen s jednou značkou? Pokud budu chtít pojmout komplexně GERnétic a komplexně jinou značku, tak nebudu vědět, co mám klientce vlastně nabídnout. Je spoustu kosmetiček, které nevědí, co vlastně chtějí, neumí s GERnétic pracovat a pořád hledají na trhu nějaké novinky. Vymlouvají se na krizi, ale v podstatě mají problém správně ocenit službu, kterou nabízí. Nevěří si. To gró je ale najít svoji výjimečnost. Každá kosmetička je podle mě v něčem výjimečná, něco dělá dobře. Je důležité zeptat se na to klientek. Základní chybou je omlouvat se za cenu, podsouvat klientkám, že je to drahé. V určité životní etapě jste s tím také měla problém. Kdo Vám dodal znovu sebevědomí? Byla to jedna moje klientka. Když jsem ji ošetřovala, zazvonila na mě jiná dáma, že by se chtěla objednat a udělat kosmetiku za 450 Kč. Řekla jsem jí, že musí jít do jiného salonu, protože já za tuto cenu kosmetiku nedělám. Když pak tato paní odešla, řekla mi klientka, kterou jsem právě ošetřovala: „Tak teď jste, kým jste bývala před mnoha lety. Umíte si sebe vážit a ocenit své znalosti.“. Jsem bez obav poslat klientky k jiným kosmetičkám. Nikdy jsem kosmetičky nebrala jako konkurentky, ale jako kolegyně, se kterými si vyměňuji zkušenosti. Pokud klientka odejde, má k tomu důvod, vrátí-li se, je to dobře, pokud se nevrátí, přijde jiná… Práce kosmetičky je hodně o jedinečnosti kosmetičky, o jejím přístupu k péči… Je to také o důvěře. Jinak se klientka ani nesvlékne. K tomu mi na začátku mé práce pomáhaly šaty, dneska jsou to parea, protože ne každá klientka se chce svléknout do prádla… Jsou to drobnosti, ale pomohou, aby se v salonku klientka cítila dobře. Čas od času si lehnu na lehátko a představím si, jaké je to být na tomto místě klientkou a v duchu si projdu péči „z druhé strany“. Je to úžasná inspirace. Řada klientek si přichází na kosmetiku popovídat… Pokud je to v rozumné míře, pak je to v pořádku. Není cílem, aby se kosmetička stala součástí příběhů klientek. Není psycholog a jen by se do toho zamotala. Odvede to pozornost od samotné péče. Místo toho, aby si klientka ošetření, které pro ni v ten den připravím, užila, povídá jen o svých starostech. Je potřeba klientku včas zarazit. Vysvětlím jí, že je potřeba, aby vypnula, uvolnila se, že je tady proto, aby odpočívala: „Teď jste tady Vy a nikdo jiný!“. Tento moment ji zklidní a začne myslet na sebe. Když jí povídám, co na pleť nanáším a proč, uvolní spolu s myslí i celé tělo: „Nejdůležitější je, abyste se Vy cítila dobře! Pokud se budete cítit dobře, bude to tak vnímat i Vaše okolí.“. Kde čerpáte energii, abyste se cítila dobře? Nabíjí mě moje úžasná kamarádka, Radka Zrůstková, která je výtvarnicí a vitariánkou. Také mám ráda spisovatele Ester a Jerryho Hicksovi, mají spoustu krásných knížek. Poskytují životní moudra, u kterých si uvědomíte, že život je hra, vlastně vůbec o nic nejde. Je ideální dát věcem a okolnostem volný průběh. Jak tedy hledáte klientky? Zjistila jsem, že když jsem moc „tlačila na pilu“, nešlo to. Změnila jsem přístup, nechala věci volně plynout a přišlo to. Těší mě to, co dělám, klientky to cítí, doporučují mě dál. S Radkou Zrůstkovou pořádáme víkendové kurzy, kde já dělám kosmetiku, ona povídá o svých knížkách a vysvětluje vitariánství (vitariánství je výživový směr založený na přijímání výhradně tepelně neupravených potravin, pozn. redakce). I z těchto akcí ke mně najdou cestu nové klientky. Co Vás inspiruje a posunuje ve Vaší práci dál? Stále se vzdělávám. Také hledám inspirace v knížkách, pomohl mi i osobní kouč. Dokáže Vás nasměrovat, dodat sebevědomí. Uvědomíte si, že, to co Vám odvádí klientky ze salonu pryč, je Váš špatný postoj k ceně a roztříštěnost. Ve chvílích, kdy nevíte, jak dál, je vhodné využít služeb kouče, změnit uvažování, posílit sebevědomí, dokázat se ocenit… Posunout se jinam.
Nahradila jsem slovo byznys slovem hojnost. Hojnosti je ve všech směrech kolem nás plno a je jen na nás, kterou cestu si zvolíme. Když něco opravdu chceme, tak toho můžeme dosáhnout. Všechno je v hlavě. Hlavou se nám honí spousty myšlenek. Rozhodneme-li se vkládat do hlavy jen pozitivní a optimistická tvrzení, naše podvědomí nám začne vytvářet a přinášet prospěšné situace, zážitky, okolnosti a lidi, které potkáváme. Je tedy velmi důležité cíleně pronášet správné, pozitivní záměry. I já se snažím své klientky pozitivně naladit. Když vycítím, že je vhodná chvíle, něco je trápí, někdy prostě jen tak, dávám klientkám přečíst náhodně vybranou pozitivní afirmaci. Už to je naladí na pozitivní myšlení, které tolik potřebujeme. Také učím klientky sebelásce. Máme-li se rády, vyzařuje to z nás a okolí to vnímá. Okolí zrcadlí to, jak se cítíme. Umíte klientky pozitivně naladit? Těší mě oceňování. Je to taková hra na změnu myšlení, je to cesta jak se krůček po krůčku cítit lépe. Když přijde klientka bez nálady, zeptám se jí, co by dnes ocenila. Když odpoví, že neví, pobídnu jí, že zkusíme spolu přemýšlet. Ocení, že viděla lidi, jak se k sobě hezky chovali, nebo to, že jí někdo uvařil dobrý oběd nebo, že je opravená silnice… Čím více věcí oceníte, tím lépe se začnete cítit, změníte vibrace, přicházejí k Vám další okolnosti k ocenění, pozitivní myšlenky a změny. Děkujeme za rozhovor.

»zpět do archivu novinek