Slovenská verze e-shopu kosmetiky GERnétic bude spuštěna v řádu několika dnů. Zákazníky ze Slovenska proto prosíme o objednávání zboží prostřednictvím e-mailu info@gernetic.cz.

Děkujeme za pochopení tohoto dočasného opatření.

Tým GERnétic

Manažer chce od své péče maximum

Před nedávnem jsme o rozhovor požádali Mgr. Ladislava Kavana, majitele firmy LK SERVIS, který vlastní generální zastoupení francouzské kosmetiky GERnétic pro český a slovenský trh. Zajímalo nás, co si myslí o přístupu mužů ke kosmetické péči, jaké trendy v tomto ohledu sleduje a nakolik se on sám řídí filozofií značky.

Jak se změnila perspektiva, s níž muži nahlíží na kosmetickou péči. Vidíte posun za posledních deset či patnáct let?

Vídám, že se i mužská část populace věnuje stále větší pozornost svému zdraví, což se týká především vzdělaných lidí, kteří ke své práci potřebují být nejen v dobré fyzické a psychické kondici, nýbrž je pro ně nezbytný i pěstěný vzhled. Ale tyto změny se dějí spíše pomalu. Zdá se mi, že ve většinové populaci převažuje ještě jakýsi stud ohledně kosmetické péče, jako by snad stále platily zažité mýty: kosmetika není pro muže a že správný chlap o sebe pečovat nepotřebuje. A to se mi pak v hlavě vybaví obrázek jak z české filmové klasiky - trenky a nátělník - příznačné pro dílko s názvem Ecce Homo Homolka.

Myslíte si, že nastupující generace mladých lidí, kterým je dnes mezi 20 a 35 lety tyto přežitky už nesdílí?

Mladí lidé pochopili, že hnát se životem pouze za finančním zabezpečením, aniž by si člověk odpočinul a také trochu užíval, může mít často až zničující následky. Mnoho z nich to vidělo na svých rodičích. Nikdy neměli čas, byli unavení, otrávení, nepřítomní. Jako by se jim všechny ostatní hodnoty rozplynuly před očima. Dnešní dvacátníci a třicátníci hledají způsoby, jak do svého životního stylu vnést rovnováhu a balanc, kde bude mít místo rodina, cestování, vzdělávání, práce, finanční zajištění, přátelé, koníčky i péče o zdraví.

Zajímavý obrat ale pozoruji rovněž u špičkových manažerů, kteří v managementu působí už dlouhou dobu. Ve svých čtyřiceti i padesáti si uvědomují, že úkol v podobě majetkového zajištění rodiny splnili, postavili základy a mají-li v tom úspěšně pokračovat, je třeba se soustředit i na další stránky života. Vnímají, že kvalita bytí závisí i na jiných faktorech a znovu se k nim obrací, všímají si priorit, které předtím musely ustoupit do pozadí. Obě situace jsou pro GERnétic velmi příznivé. Filozofie naší značky se stává světonázorem. Překračuje hranice kosmetiky. Zahrnuje aktivní přístup k životu, rovnováhu, důraz na zdraví i pěstěný vzhled.

foto-2

Jaká skupina mužů vyhledává nejčastěji kosmetickou péči GERnétic?

Jedná se o muže, kteří si uvědomují hodnotu prevence - zejména manažery a vzdělané lidi, v jejichž kariéře i osobním životě má upravenost velký význam, dalo by se říci, že prodává. Další skupinou jsou ti, kteří se na profesionály obracejí až ve chvíli, kdy potřebují vyřešit nějaký problém – akné, ekzém, lupénku, pigmentové skvrny, vrásky či cokoliv dalšího.

foto-3

Jak se muži liší svými návyky od žen, které do salonů také přicházejí?

To je velmi příhodná otázka. Muži nejprve hledají informace o tom, co je trápí, a posléze chtějí chirurgicky přesné řešení. Jakmile se jednou rozhodnou, jsou orientováni na cíl. To jim dává motivaci, aby na sebe byli v péči přísní a důsledně docházeli na pravidelné ošetření v salonu. Jakmile jednou zanesou do svého diáře datum návštěvy, zřídkakdy ji zruší, berou ji zkrátka jako další důležitou schůzku ve svém nabitém programu. Stejně tak jsou na sebe železně pevní při domácí kosmetické rutině. Muži jsou skutečně skvělými klienty.

Ženy jsou ve svém přístupu jiné. Více dbají na prevenci, na druhou stranu se velmi často kosmetičky setkávají s tím, že klientky pochybují a váhají. Chybí jim ocelová rozhodnost a často se musí přizpůsobovat okolnostem, protože ve svých rukou dřímají opratě práce, výchovy dětí i domácnosti, což vůbec není jednoduché skloubit dohromady. Jsou zvyklé dávat svůj čas a energii druhým lidem a na sebe zapomínají. Proto také častěji přesouvají návštěvy kosmetického salonu.

Od našich kosmetiček jsme zjistili, že muži v salonu potřebují nastolit trochu jiná pravidla. Aby se dokázali zrelaxovat, potřebují vždy jasné instrukce. Chtějí vědět, co a jak se bude dít, jak bude procedura probíhat. Díky těmto informacím je pro ně ošetření příjemné, protože tak nad ním získávají kontrolu a nic je nezaskočí, jsou psychicky i fyzicky připraveni na zvolenou proceduru - lifting, hloubkové čištění pleti či detoxikační zábal.

foto-4

Naznačil jste, že klienty jsou také manažeři. Jak by podle vás měl dnešní úspěšný manažer vypadat?

Nejen manažer, ale každý muž by se o sebe měl starat. Po stránce zdravotní jde o vyváženou stravu, pohyb, příležitosti si odpočinout a nabrat energii, redukci stresu. Člověk, který se o sebe stará tímto způsobem, vyzařuje pohodu a být v jeho přítomnosti je obvykle příjemným zážitkem. Navíc má takový člověk potřebný nadhled a sebevědomí, nenechá se rozházet drobnostmi. Velkou měrou k tomu přispívá i zevnějšek. Úplným základem je péče o vlasy a vousy, chrup a dutinu ústní, správné základní hygienické návyky. Nevěřili byste, jaký rozdíl dokáže udělat, když muž příjemně voní. Zejména ženy jsou na to citlivé. Bez odezvy okolí však nezůstane ani to, když manažer pečuje o svou pleť, kombinuje ošetření u kosmetičky s kosmetikou doma. Lze tak zasáhnout proti akné, zpomalit stárnutí, zlepšit probarvení a texturu pleti, zvýšit její hutnost. Téměř cokoli, na co si jen dokážete vzpomenout.

foto-5

Jste vrcholový manažer, majitel úspěšné firmy. Prozradíte čtenářům, co pro sebe děláte vy osobně?

Snažím se jíst zdravě a sportovat. Mým současným favoritem je jízda na kole, kterou si snažím vychutnat každý víkend. Rád cestuji. Na odpočinek není určitě čas každý den, ale nešidím ho, kdykoli je vhodná příležitost, nemám strach z toho nechat si nějaký čas jen pro sebe a pro radosti života. Jednou z nich je pro mne určitě pravidelná návštěva salonu GERnétic, kde si dopřávám masáže, které perfektně uvolní namožené svalstvo, jež je unavené a ztuhlé vlivem sedavé kancelářské práce, častého cestování v autě. Pravidelně docházím ke kosmetičce na ošetření obličeje a už si nedokáži představit péči o tělesnou schránku bez zábalu z mořských řas Marine Essence od naší značky GERnétic. Následující dny jsem vždy plný nové energie. A to mi dodává chuť postavit se všem náročným výzvám.

foto-6

Bez kterých přípravků GERnétic se neobejdete?

Mou stálicí po holení je balzám Baume Après Rasage, který má protizánětlivé účinky a dokáže předcházet zarůstání vousů. Má natolik příjemnou konzistenci, že jej někdy nanesu na celý obličej. Protože trpím v očním okolí na drobnější otoky a vrásky, k čemuž přispívá i celodenní pohled do monitoru, nevynechávám Lift Crème, který má vynikající vyhlazující účinky a působí okamžitě. Univerzálním přípravkem je pro mne krém Synchro, evergreen v našem sortimentu, s nímž lze dobře ošetřit vrásky, popraskané rty, zrohovatělá místa na pokožce i jizvy, puchýřky nebo ekzémy. Má unikátní regenerační účinky. Když mne přeci jen zastihne nějaká nedokonalost na pokožce v podobě drobného zánětu, sáhnu po masce Immuno, jíž aplikuji lokálně. Abych předešel nepříjemně rozpraskaným chodidlům, prokrémuji téměř denně tyto partie přípravkem Crème Soins Des Pieds. A protože si rád dopřávám dobré jídlo, na podporu trávení používám produkt Adipo Gasta.

foto-7

Kolik času taková kosmetická péče zabere?

Denně je to dohromady, s ranní i večerní fází, méně než dvacet minut. Takže i vytížený člověk bez problémů prostor na pravidelnou kosmetickou údržbu najde.

foto-8

Kdy je ten správný čas začít?

Nikdy není pozdě! Ale nejlepší je začít už v mladém věku a nečekat, až člověka zastihnou první vrásky nebo akné nepřipraveného. Ideální je podpořit mladé muže už v období dospívání, kdy se může předejít nepříjemným následkům hormonálních bouří. V tomto období muži rychle rostou, mohou je překvapit strie, mohou si způsobit zjizvení při sportu – i s tím se dá pracovat, ale je potřeba věnovat pozornost čerstvé jizvě. Navíc je profesionální kosmetická péče i domácí rutina dalším dílkem skládanky pro budování zdravějšího pohledu na vlastní tělo a vývoj tolik potřebného sebevědomí. Kosmetika není žádná nadstavba, ale přirozená součást života, která umocňuje v lidech pozitivní návyky a také ochotu dbát na prevenci - ať už jde o zdraví nebo cokoliv jiného. Dnes je výrazem zodpovědného přístupu k životu a radosti z něj.

Za rozhovor poděkovala
Kateřina Šimková