Oficiální stránky distributora GERnétic pro ČR a SR

Niche parfém

Žena a vůně jsou nerozlučnou dvojicí a patří k sobě od pradávných dob. Vůně dokáže vykouzlit úsměv na rtech, zlepší náladu, vyvolává vzpomínky, emoce i další pocity. Zahalí nás do voňavého obláčku, zpříjemní den, očaruje partnera. Spotřebitelský trh nabízí nepřeberné množství přípravků od lehkých kolínských vod až po těžké opulentní parfémy určené pro speciální příležitosti.

Dnešní spotřebitelé však hledají především vůni, která je odlišuje od ostatních, vůni, která se k nim hodí a podtrhne jejich osobnost. Tyto vůně jim nabízí tzv. niche (čti: nyš) parfémy, které jsou zcela autentické, jedinečné, intimní a originální.  Vyrábí se pouze v omezených sériích, nezřídka v rodinných podnicích s tradicí. K jejich výrobě se využívají přírodní a jiné originální ingredience často ve vyšší koncentraci. Tyto značky nenásledují žádné trendy a nesnaží se zalíbit masám. Jdou svou vlastní cestou. Prostřednictvím parfému předávají vždy nějaký příběh či poselství. Oproti mainstreamovým přípravkům jsou tyto parfémy dostupné jen na určitých místech a výrobci si pečlivě vybírají, kde tyto produkty budou nabízet. Proto jsou niche značky pro milovníky parfémů stále atraktivnější.

Také GERnétic International s potěšením odhaluje první niche přípravek, který se zaměřuje na příjemné čichové vjemy. Eau de Parfum  L´Exquis (parfémová voda), se zrodil ze silné touhy přenést podstatu produktů GERnétic za hranici péče o kůži. Jeho uvedení na trh je součástí pokračování výjimečné kosmetické řady a vždy skvěle doplní a ukončí rituál krásy GERnétic. Bude pro klientky, které milují GERnétic, tou pravou tečkou v závěru péče, která ještě umocní hluboký zážitek.

Značky: 

Vše

Staňte se odborníkem na výběr parfému 

Pod slovem parfém běžně rozumíme i parfémovou, toaletní a kolínskou vodu. Rozdíl mezi nimi je především v množství vonných složek obsažených v lihovém základu.

  • Parfém (extrakt) obsahuje 15 až 30 % vonné parfémové kompozice v koncentrovaném lihu (alkoholu).
  • Parfémová voda (Eau de Parfum, EdP) obsahuje 8 až 15 % vonné parfémové kompozice v cca 85-90% lihu.
  • Toaletní voda (Eau de Toilette, EdT) obsahuje 4 až 8 % vonné parfémové kompozice v cca 80% lihu.
  • Kolínská voda (Eau de Cologne, EdC) obsahuje 3 až 5 % vonné parfémové kompozice v cca 70% lihu. Je speciálně vytvořena k užití na obličej, proto má pouze 3-5 % vonných složek, čímž se předchází podráždění po nanesení. 

Jestli nám parfém voní bychom neměli posuzovat hned po prvním dojmu. Každý parfém se postupně mění a po chvíli voní úplně jinak. Proto nás první dojem často klame. Proč se tomu tak děje? Je to dáno zastoupením vonných esencí, které dělíme na tři části (hlava, srdce a základ) parfému, které se uvolňují postupně, nikoli najednou. 

Hlava parfému (svrchní tóny)

Hlava parfému je zodpovědná za první dojem, který nám vůně přinese. Na základě toho se rozhodujeme, zdali se nám vůně líbí nebo ne. Složení, které je v hlavě parfému, vnímáme velmi intenzivně, avšak tato intenzita během pár minut či sekund odezní. Nejčastějším zástupcem hlavy parfému jsou svěží a lehké složky, které se nejvíce objevují v jarních a letních vůních, které jsou typické pro svoji svěžest a lehkost. 

Srdce parfému (střední tóny)

Když po pár minutách přejde hlava parfému, nastoupí srdce, které obsahuje prchavé látky. Ty jsou mnohem intenzivnější než hlava vůně. Obvykle vydrží 2 až 3 hodiny. Střední tóny určují charakter parfému a podporují intenzitu vůně a spolu s aromatickými esencemi později tvoří základ parfému. Nejčastější ingrediencí srdce jsou květiny (růže, jasmín). 

Základ parfému (nízké tóny)

Nakonec nastupuje základ parfému. Jedná se o pomalé látky, které jsou cítit zhruba 4 hodiny. U některých parfémů je intenzita delší a vůně může trvat celý den. Základem parfému jsou nejčastěji zastoupené jemné, dřevité, cypřišové tóny nebo orientální akordy, jako například vanilka či kadidlo. Kombinují se pak dále s exotickým ovocem a květinami.

PRO ZAJÍMAVOST

Jen vonné ingredience nestačí. Aby se mohly produkovat úchvatné vůně, musí jim někdo vdechnout duši. Těmi, kdo to dokáží, jsou muži takzvaní „noses“. Ano, povolání je téměř výhradně mužským oborem. „Nosové“, jak se jim v říká v angličtině i francouzštině, jsou jedněmi z mála vyvolených, jimž se práce mění ve vášeň. Kromě vzdělání musí mít ještě něco navíc. Podobně jako malíři, sochaři nebo skladatelé, dávají dohromady kompozici jednotlivých ingrediencí do finální podoby parfému. „Nosové“ mají dva důležité pracovní nástroje. Mozek, který umí uchovat představivost jednotlivých vůní a kdykoli si ji vybavit, a poté citlivý nos, který umí odlišit jednotlivé detaily v použitých ingrediencích a jejich poměrech. O „nosech“ se proslýchá, že svůj čich musí bedlivě střežit, a tak se drží dál od ostrých pokrmů, alkoholu i kouření, které jejich citlivý smysl otupují.