10 indicií, že jste našli ten pravý kosmetický salon

Dali jste si jako novoroční předsevzetí, že si budete věnovat více času? Jako atraktivní možnost, jak si takové chvilky pro sebe dopřát, se vám jeví návštěva kosmetického salonu? Jistě právě hledáte, komu se svěřit do péče. Možná nevíte, co očekávat, podle čeho poznat, že jste v těch správných rukou. Sestavili jsme pro vás žebříček indicií, podle nichž se můžete při výběru salonu orientovat.

1. Ochota komunikovat a příjemné vystupování po telefonu

Projev při telefonickém hovoru, poloha hlasu, způsob komunikace při objednávání může ledasco napovědět o tom, kam brzy zamíří vaše kroky. Pokud je kosmetička dobře naladěná, ochotná, milá, její projev je uspořádaný, máte velkou šanci, že místo, kde byste měli strávit svou chvilku pro sebe, bude místem příjemným. Pokud vás kosmetička navíc den předem prostřednictvím SMS upozorní na blížící se návštěvu, můžete se být jisti, že jí záleží na zákaznících. Taková připomínka totiž vyžaduje ochotu, energii, čas a pečlivost. I z formulace můžete ledasco poznat. Zdvořilost a nápad, vhodně zvolený emotikon – to vše hovoří ve prospěch salonu. My v GERnétic na komunikaci, která je vstřícná a příjemná, pečlivě dbáme.

foto-2

2 . Klidné, čisté a útulné prostředí salonu

Má-li být salon považován za špičkové zařízení, pak by tak měl vypadat. To znamená, že by měl být v první řadě dokonale čistý. Podlaha beze smítka, čistá okna, setřený prach z nábytku, vyleštěné vitríny, udržované kosmetické lehátko. Vyvětrané prostředí, příjemná teplota, čisté ručníky. Jemná vůně pohodlí vznášející se prostorem. Hezké uspořádání, důraz na detail. To jsou prvky, kterými by kosmetický salon měl přímo zářit. A zákazník se tak dozvídá, že nalezl místo, kde jej chce jeho provozovatel doslova přenést do oázy pohody a odpočinku, kde se bude cítit v bezpečí, relaxovaný a sám sebou. Jakmile klient vejde na takové místo, jako mávnutím kouzelného proutku ze sebe setřese stres a doléhající ozvěnu povinností. Uvolní se a je právě tady a teď, aby si užil dokonalou kosmetickou péči.

foto-3

3. Víc než kosmetika

Při vstupu do salonu by ale nemělo jít jen o kosmetické ošetření na lehátku. K vytvoření luxusního zážitku přispěje také to, pokud má klient nějaký čas se „oklepat“ ze všedního shonu. K tomu poslouží nejen vřelé uvítání ze strany kosmetičky, ale také šálek dobrého nápoje – vody s citronem či okurkou, domácí limonády, zeleného či bylinkového čaje, kávy. Hodit se může také drobnost na zub – hroznové víno, kousek domácího koláče, pralinka, která se svůdně rozpustí na jazyku. Usadit se v křesle a vychutnávat si své salónní „intro“ má velký význam pro duševní pohodu při proceduře. Mimo jiné jej v GERnétic využíváme také k tomu, abychom s klientem komunikovali a zajistili pro naši práci potřebné informace. Děláme to také proto, aby si pak proceduru užil po svém – v tichosti nebo dalším rozvíjením rozhovoru.

foto-4

4. Poznat klienta znamená dobře se o něj postarat

Mezitím, než si klient či klientka vychutná svůj šálek nápoje, kosmetička se zeptá na několik věcí. Při první návštěvě ji budou zajímat kondice, životní styl, zdravotní stav, vaše přání a potřeby ohledně kosmetické péče, vaše cíle. To jsou totiž výchozí body, které by měl každý profesionál zohlednit, než vás uloží na lehátko a začne vlastní rituál krásy. Při každé další beauty nebo wellness seanci se bude kosmetička dotazovat na změny ve stavu pleti, životním stylu, pocitu osobní pohody i to, jak se vám daří péči zakomponovat do každodenního režimu. Na základě toho vytvoří pro klienta zcela jedinečný rituál krásy.

foto-5

5. Schopnost vysvětlit, co vás při ošetření čeká

Aby se klient cítil během ošetření dobře, měl by vědět, co ho čeká. Kosmetička by mu měla během úvodního rozhovoru vysvětlit, jak je kosmetická procedura koncipována, jaké má kroky, jakou součinnost od klienta bude potřebovat. Je to velmi praktické, pokud se máte v rukou profesionála uvolnit. Zvláště muži si tohoto přístupu cení, protože pak mají pocit, že nad situací neztrácejí kontrolu a je u nich během procedury eliminována ostýchavost či nervozita.

foto-6

6. Individuální přístup a pozornost v kosmetické péči

Klient si ze salonu přeje odnést mimo špičkových výsledků také pocit, že se mu kosmetička věnuje naplno a naslouchá. Připadat si jako produkt sériové výroby, kdy se na lehátku po 20 minutách střídají zákazníci, není pro salon zrovna lichotivá vizitka. Někdo si přeje primárně řešit problémy suché pleti s šupinkami. V nadcházejících dnech jej ale neminou společenské povinnosti. Například firemní ples. Proto takový zákazník bude chtít při návštěvě nejen ošetřit suchou pokožku, ale také dodat pleti jas a šťavnatost. Jiný klient naopak přijde s vráskami, ale protože svůj pohybový aparát přetěžoval sportem a bolí ho „celý člověk“, bude si přát obličejovou kosmetiku spojit s masáží namožených svalů. Stačí si říct a šikovná kosmetička proceduru uzpůsobí na míru momentálnímu stavu i přání. Je ale dobré nezapomínat na to, že tyto požadavky by se měly tlumočit už při objednání nebo co nejdříve. Jde o to, aby si vaše ošetřující kosmetička mohla uzpůsobit časový rozvrh a ani vás, ani ji netlačila každá minuta. Pohoda je totiž jako mince – na jedné straně je klient, na druhé spokojená Gerneticienne.

foto-7

7. Zjev a energie vašeho guru krásy

Obvykle intuitivně poznáte, s kým vám to bude klapat a s kým ne. Další nápovědou, že jste ve správných rukou, může být vzhled a vyzařování vaší ošetřující kosmetičky. Upravené ruce, kultura oblékání, pěkná pleť, šarm, který září i bez make-upu. Příjemný parfém, čistý oděv, kultivovanost. Ladnost a noblesa. Způsob vyjadřování, radost z práce, z pokroků klientů, síla motivovat milým slovem, soustředění, empatie, smysl pro humor i chuť předávat znalosti, učit se a učit jiné. Charisma. Zákazník vždy na prvním místě. V GERnétic jsme nesmírně rádi, že každá naše Gerneticienne je jedinečná osobnost. Ale zároveň je každé z nich blízká kombinace všech těchto vlastností, které má mít každý skutečný profesionál pracující s lidmi.

foto-8

8. Zájem o zpětnou vazbu

Pro práci profesionála je důležité získat zpětnou vazbu. I to, jak na kosmetiku reagujete, co je vám příjemné a co méně. Je to důležité pro vývoj vztahu s kosmetičkou. Pro budování důvěry v její práci. A to zkušený profesionál moc dobře ví. Pokud byste o tom sami nemluvili, možná vás kosmetička zdvořile vyzve, abyste jí popsali své zážitky včetně toho, co se vám líbilo a co naopak tolik příjemné nebylo. Můžete na to přijít řeč po proceduře nebo dokonce už během ní. Podle výzkumů klientské spokojenosti je tento přístup dokonce jeden z klíčových prvků toho, zda u kosmetické péče setrváte či nikoli. Vaše spokojenost je totiž tou nejlepší referencí. Každá Gerneticienne je připravená naslouchat. Nebojte se.

foto-9

9. Připravenost reagovat na nečekané

Každá moudrá kosmetička ví, že péče za hranicemi salonu nekončí. Domácí rutina má zcela stejnou váhu. Pokud na pleti zaznamenáte neobvyklou reakci, neostýchejte se zvednout telefon a vaší ošetřující kosmetičce zavolat. Možná vás požádá o fotografii problému nebo krátkou návštěvu v nejbližších dnech, aby stav pleti zhodnotila. Každý jsme jiný a můžeme na péči reagovat odlišně. V jejím zájmu je, aby byla pleť v pořádku a byste se cítili dobře. Je-li ochotná s vámi tyto věci řešit, pak máte jistotu, že servis salonu je na špičkové úrovni. A tím řešením může být také to, že vám doporučí návštěvu kožního lékaře nebo alergologa či dokonce ženského lékaře. Prudký nárůst akné totiž může souviset s hormonálními změnami. Dermatóza může mít kořeny v alergii na pšenici, oříšky nebo med. Možná jste doma zkombinovali špatně kosmetické produkty, nebo jste doporučenou pleťovou péči doplnili o produkt jiné kosmetické značky, který pleť zasáhnul jako chemický koktejl. Možná jste začali používat nový doplněk stravy, možná jste si zaplavali na plovárně, kdy byly sinice a vaše pokožka na jejich nízkou koncentraci přeci jen zareagovala. Ale nebojte se. Naše Gerneticienne jsou připraveny vám pomoci.

foto-10

10. Stanovení beauty plánu a domácího ošetření

Kosmetička je někdo, kdo vás vede na cestě za kýženými výsledky. Jednou to může být depigmentace, zpevnění pokožky poprsí, redukce vrásek, projasnění očního okolí. Po prvním ošetření by kosmetička měla stanovit něco, čemu u nás pracovně říkáme beauty plán – strategii, v níž jsou zahrnuty pravidelné návštěvy kosmetického salonu v určitém intervalu, možné režimové změny v životním stylu, které by mohly podpořit výsledky, program domácí péče.

Kroky pro péči doma stejně jako produkty doporučí kosmetička. Rozdělí je na ranní i večerní kosmetickou rutinu. Naučí vás pracovat s přípravky, poradí vám triky a dá vám tipy, jak péči zefektivnit. Ukáže vám, jak správně odličovat oční make-up, jak používat tonikum, vysvětlí vám, proč lze sérum aplikovat někdy jako poslední krok péče až po krému. Pokud byste něčemu nerozuměli, zodpoví vám všechny dotazy.

S láskou,
tým GERnétic