Slovenská verze e-shopu kosmetiky GERnétic bude spuštěna v řádu několika dnů. Zákazníky ze Slovenska proto prosíme o objednávání zboží prostřednictvím e-mailu info@gernetic.cz.

Děkujeme za pochopení tohoto dočasného opatření.

Tým GERnétic

Rozhovor s kosmetičkou GERnétic Annou Polavkovou

„Vyzkoušela jsem služby několika kosmetických salonů, ale po setkání s Annou Polavkovou jsem byla velice překvapena, že v dnešní době je možné být klientkou, která se vždy těší na setkání se svojí kosmetičkou.“

Tak začíná pochvala od spokojené klientky paní Radky H. a pokračuje, citujeme: „nejen, že nabízí zcela profesionální služby, ale navíc z ní přímo sálá krásná energie člověka, který svoji práci dělá s láskou a radostí. Vždy nabídne radu, jak kosmetický problém řešit, o svých klientkách přemýšlí a snaží se vybrat tu nejlepší variantu pěstící péče. Čas strávený u ní je naprosto relaxující." Když jsem četla pochvalu paní Polavkové během našeho setkání, měla slzy v očích. Byla dojata oceněním své práce s kosmetikou GERnétic, která je filozofií jejího života a také srdeční záležitostí. I během rozhovoru na terase sportovního klubu v Mníšku pod Brdy se u nás zastavovaly spokojené klientky, aby mohly paní Polavkovou pozdravit. Byl to nádherný pocit.

Jak jste se stala kosmetičkou?

Vystudovala jsem střední zdravotnickou školu, po maturitě jsem nastoupila do zdravotnického zařízení jako dětská a zdravotní sestra. Po revoluci jsem už nechtěla pracovat na směny, šla jsem za svým koníčkem. Rekvalifikovala jsem se jako kosmetička a zařídila si vlastní salon v Děčíně. Zaměstnala jsem zde ještě jednu kosmetičku a dvě kadeřnice. Salonek se nám krásně rozběhl a během roku už jsme nestíhaly vyhovět velké poptávce po našich službách. Proto jsem se rozhodla vybudovat nový větší salon, kde pro mě tenkrát pracovalo 16 zaměstnanců. Salon nabízel veškeré služby tzv. „pod jednou střechou“ od kadeřnictví, holiče, přes manikúru, pedikúru, až po kosmetiku a masáže… Později jsem si otevřela ještě další salon v Liberci (ale jen na čtyři roky, protože jsem to časově nezvládala) a pak v Hřensku, kde jsem měla hlavně německou klientelu. V roce 2002 jsem kvůli povodni o salon v Hřensku přišla. Prodala jsem salon v Děčíně. S manželem jsme se totiž rozhodli přestěhovat blíž k Praze, k dětem. Od té doby pracuji jako samostatná kosmetička.

Dnes si tuto profesi hodně užíváte…

Kosmetika je můj velký koníček. Jsem ve věku, kdy už svoji práci neprožívám jako nutnost uživit se, ale činnost, která mě moc baví. Víc si to užívám. Když jsem v Děčíně začínala, bylo to náročné. Dojížděla jsem do Děčína každý den 30 kilometrů. Musela jsem se hodně snažit, abych získala klientelu. Je důležité vytrvat, i když se chvíli nedaří. Ono se to zlomí. Práci kosmetičky beru jako něco „co chci“, co mě těší a ne jako „co musím“. Člověk do této profese musí dát hodně ze sebe, být pokorný. Mít rád lidi. Vážit si jich. Nezklamat je. Dát jim najevo, že mi mohou důvěřovat, že se jich mohu dotýkat. Co je také důležité, nechat i klientku, ať se sama rozhodne, že to chce. Poradím jí, nabídnu péči, předám vzoreček. Klientka ale musí mít čas na rozmyšlenou, že daný produkt opravdu chce, že cena odpovídá tomu, co daný produkt umí.

Naslouchají Vám klientky?

Velice důležité jsou znalosti – o kosmetice GERnétic i o fyziologii člověka, o kůži… Pozitivní roli hraje i pohovor s klientkou, jaký má pocit, jak se jí to líbí, jestli už vidí rozdíl na pleti. Je to velmi důležité při každém ošetření, nejen při první návštěvě. Pokud získá kosmetička důvěru, pak ji klientka naslouchá a řídí se jejími radami, hlavně při řešení kožních nedostatků, kde je pravidelná péče nutností.

Jak nabízíte klientce vzorečky?

Vždy nabídnu klientce vzorek přípravku, který by byl pro ni vhodný. A to s lístečkem, na kterém přesně popíši, jak a kdy ho aplikovat, na co je zaměřen. Pokud dávám sadu vzorečků, tak vždy s popisem, který se nanáší jako první, který následuje, atd. Vše si zapíšu do karty klientky, jako u lékaře. A příště se zeptám, jak se jí vzoreček líbil, zda pozoruje změnu, zda jí přípravek bude vyhovovat. Lístečky s podrobným návodem na péči dávám klientce vždy. Když odpočívá pod maskou, mám čas jí napsat doporučení na ranní a večerní péči – co má kdy používat, jak aplikovat.

Jste jedna z nejlepších kosmetiček GERnétic, která umí nabídnout přípravky do domácí péče, jak to děláte?

Hned na začátku spolupráce s klientkou působím jako terapeut, abych klientku naladila pozitivně, aby se na mě a na kosmetiku těšila. A když to nastane, a to vždy poznám, tak teprve klientce nabídnu přípravky na domácí péči. Za léta praxe již umím odhadnout klientku a vědět, jak s ní mohu pracovat. Při první návštěvě se klientka většinou hned nesvěří, co ji trápí. Vyslechnu tedy jen její příběh a pak přemýšlím, jak ji mohu pomoci – co by jí udělalo dobře. Samozřejmě spolu s diagno-stikou pleti, ruku v ruce se salonním ošetřením.

Z toho vyplývá, že máte velkou schopnost empatie. Kde čerpáte energii?

 

Ve skvělém rodinném zázemí. Děti už mám velké, mám tři krásná vnoučata, jsem rozmazlující babička. Také se věnuji sportu.

Kdy jste se vlastně rozhodla pro spolupráci se značkou GERnétic?

S touto kosmetikou jsem se seznámila před mnoha lety na veletrhu. Absolvovala jsem přednášku doktora Laporta, zakladatele značky, a velice mě to zaujalo. Tenkrát mě přesvědčil, že budu mít v rukách kosmetiku, která umí více než běžná, která pečuje i o zdraví. A protože jsem dříve pracovala ve zdravotnictví, byla mi tato myšlenka velmi blízká. Tedy péče o lidi nejen pro krásno, pro danou chvilku, ale protože tato kosmetika skutečně něco řeší. Řada kosmetik Vám slibuje, že je nejlepší, ale často jsou to prázdné reklamní výkřiky nebo neumí kožní nedostatky vyřešit. GERnétic opravdu umí pomoci. Po přednášce jsem si zakoupila některé přípravky a přinesla je domů. Požádala jsem členy rodiny, aby je se mnou vyzkoušeli. Řekla jsem si, že jestli mě přesvědčí, budu s touto kosmetikou v salonku pracovat. A výsledky mě nadchnuly. Během dvou měsíců používání Synchra a Cells Life se pleť po dermabrazi krásně vylepšila. Už je to devatenáct let… Od té doby nemám potřebu měnit ani si přibrat jinou kosmetiku.

Jste tedy věrná jedné značce kosmetiky?

Ano, opravdu nemám potřebu měnit, na GERnétic se mohu spolehnout. Chtěla bych poradit i ostatním kosmetičkám. Když nabízíte klientkám přípravky do domácí péče, nemíchejte mezi produkty GERnétic přípravky jiných značek. Nabízejte výhradně přípravky jedné značky. GERnétic je jiný než ostatní kosmetika, jinak působí a pokud budete tuto kosmetiku kombinovat s jinou, nikdy nedosáhnete požadovaných výsledků. Navíc každá kosmetika má jiné složení a může dojít k chemickému koktejlu. Nikdy nevíte, jak pleť zareaguje a klientka pak může kvůli jiné značce zanevřít i na GERnétic.

Ve Vašem salonu mě na první pohled zaujaly barevné šátky, k čemu slouží?

Jsou určeny pro moje klientky. Jednou jsem viděla tyto šátky na veletrhu a hned mě napadlo, co s nimi. Když se totiž klientka v salonku svlékne, proč by měla být nezahalená, co by jí mohlo pomoci překonat stud a udělat lepší náladu. Klientky si mají možnost vybrat barvu šátku, kterou mají rády nebo prostě podle nálady. Když přijdou opakovaně, už se na šátky těší a hned si pro ně samy jdou. Některé klientky si vyberou pokaždé jiný šátek, některé vždy stejný. A hned jsou dobře naladěny na mě i na ošetření.

Děkujeme za rozhovor.